Wiosna w ogrodzie i szklarni WMMS
Posiadanie szklarni oraz uprawa roślin w szkole Montessori dla młodzieży w wieku 12-15 lat ma kluczowe znaczenie dla ich wszechstronnego rozwoju. Przede wszystkim, kontakt z naturą sprzyja poprawie samopoczucia i zdrowia psychicznego uczniów, co jest szczególnie istotne w okresie adolescencji, kiedy to młodzież zmaga się z różnymi wyzwaniami emocjonalnymi.
Uprawa roślin staje się przestrzenią do nauki odpowiedzialności, cierpliwości oraz umiejętności współpracy, gdyż młodzież ma możliwość wspólnego planowania, sadzenia i pielęgnacji roślin. Praca w szklarni uczy także praktycznych umiejętności, takich jak zrozumienie cyklu życia roślin, ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Dodatkowo, zajęcia związane z uprawą roślin mogą być doskonałym wprowadzeniem do tematyki nauk przyrodniczych, a także rozwijać kreatywność i zainteresowanie sztuką, na przykład poprzez projektowanie przestrzeni zielonej czy tworzenie dekoracji.
W ten sposób, szkoła staje się nie tylko miejscem nauki, ale także przestrzenią, w której młodzież rozwija swoje pasje i umiejętności, budując jednocześnie silne relacje z rówieśnikami i naturą.















